Śniadanie na słodko

Nikt nie powiedział, że śniadanie musi być wyłącznie wytrawnym posiłkiem. Można go urozmaicić decydując się na słodkie potrawy. Ważne jednak, by były one właściwie zbilansowane i dostarczały niezbędną ilość energii. Jakie słodkie potrawy są idealne na śniadanie?

Naleśniki

W Polsce nie ma takiego zwyczaju, ale w Stanach Zjednoczonych na śniadanie często przyrządza się tzw. pan cakes. Jest to rodzaj puszystych, grubych naleśników. Zazwyczaj mają też mniejszą średnicę niż te smażone w kraju. Przypominają bardziej racuchy. Podaje się je z syropem klonowym, sosami oraz świeżymi owocami.

gofry z owocami

Wafle belgijskie

Gofry nadają się idealnie na śniadanie. Na ich ciasto składa się mleko i jajka, które są bardzo często spożywane w ramach porannego posiłku. Ważny jest też dodatek oleju lub rozpuszczonego masła oraz mąki. Są to produkty, które są podstawą wielu diet. Z całą pewnością mogą być wykorzystywane jako zdrowa dawka energii na początek dnia. Razem z goframi można podawać świeże lub mrożone owoce. Można też podawać do nich mus przygotowany z owoców z dodatkiem jogurtu. Rano lepiej jest rezygnować z czekolady, ponieważ może okazać się zbyt mdła. Jednak w porze drugiego śniadania można po nią sięgać już bez obaw. We wielu krajach nie jest to zaskakująca propozycja śniadaniowa, a norma. Podobnie jak pancakes, gofry szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się w Ameryce. Tym bardziej, że doskonale komponują się z poranną kawą. Ten rodzaj wafli jest często podawany w restauracjach i barach przy drogach.

Batony śniadaniowe

Ogromną popularnością cieszą się samodzielnie przygotowane batony śniadaniowe. By je wykonać należy pomieszać jajko, dojrzałego banana oraz ulubione musli. W tym daniu pożądany jest też dodatek orzechów, suszonych śliwek i moreli, żurawiny, czy otrąb. Dla uzyskania większej słodyczy do masy dodaje się niewielką ilość miodu. Całość ugniata się na zwarty, płaski placek, a następnie wypieka aż otrzyma się zachęcający, złoto-brązowy kolor. Są też idealnym pomysłem na drugie śniadanie i przekąskę w czasie treningu.